Hana Jr. gikk på sitt første tap

I 7 serierunde møtte laget Egersund, som har variert veldig i sine kamper. Så dette var en helt åpen toppkamp.

De 11 som starter var følgende 11: Keeper Tryggve, forsvarsfirer Mio, Tobias, Christer og Steffen. Midtbanen besto av Kristian, Anton og debutant Noa fra Austrått. Angrepspillerne var Daniel, Marcus og Bjørn.

På benken startet: Nicolai, Alex som kommer fra Bogafjell, Adam, Mathias, Yvan og Casper.

Første omgang var veldig jevnspilt, der EIK hadde to meget store sjanser, et langskudd som smalt i tverrleggeren og EIK spiller nr 10 Piotr som kommer helt alene med Hana keeper, der Tryggve redder mesterlig. Så setter Kristian fart på venstre kanten, lurer flere spillere og blir hardt taklet innenfor 16 meteren, et soleklart straffespark! Kaptein Daniel sette ballen sikkert i mål, hans 5 mål for sesongen. Hana går fortjent til pause med 1-0 ledelse.

Andre omgang starter og EIK er mer på og utligner allerede i det 47 spilte minutt med kaptein og en av banens profiler for EIK, Sondre. Men Hana våknet raskt og kom raskt tilbake igjen med Mathias 5 minutter senere, setter ballen helt utakbart for keeperen til EIK oppe i vinkelen. Hana ledet igjen 2-1, Hana mistet noe av grepet på midtbanen etter at debutant Noa  ble tatt av banen. Hvis en skal trekke frem enkeltspillere på Hana, må en trekker frem Kristian og Noa, begge viste mange positive egenskaper.

Så setter kampens dommer sitt preg på kampen, først en totalt feilaktig dømt straffespark som kaptein Sondre setter sikkert inn til 2-2. Så i det 80 minutt blir EIK spiller Jacob spilt gjennom i en soleklar offside, men det må nevnes at dommer ikke har med seg linjemenn for å ta slike situasjoner. Han runder keeper og setter inn seiersmålet og vinner nok fortjent 2-3. Hana topper fortsatt tabellen sammen med Sola, som laget møter i neste serierunde. Men nå er nok EIK favoritt til å vinne 1 div. G19, da laget har en hengekamp og relativt lette motstandere de siste 3 kampene.

Nå må Hana guttene vinne bortekampen mot Sola den 14 oktober…

Tabellen G19 Hana IL