Hana Juniorene vant 3 kamp på rad

I tredje serierunde ventet Ålgård i flomlyskamp på Hanabanen. I første serierunde vant laget 3-4 borte mot Voll og ny 4-2 seier hjemme mot Hundvåg.

Ålgård er blitt et stort tettsted og mer en 3 rundkjøringer på vei mot Sørlandet, Ålgård gikk meget tøft ut og vant duellen og allerede etter 8 min gikk laget opp i ledelsen etter mål av spiller nr 30 Neih Thang Cinzah, for så vidt fortjent ledelse, men målet fikk Hana til å våkne og Mathias Christiansen hadde et nydelig skudd i lengste hjørne for keeper, men traff tverrleggeren, det gikk et langt gisp i blant de 80 tilskuerne som møtte opp i det vakre høstværet.

Så ble Daniel Nguyen vakkert gjennomspilt på sin høyre kant, kapteinen var sikker og ballen suste inn bak Ålgård keeper Markus Valland. Utover første omgang ble det mange dueller og holding i trøyer, litt usikker på om kampens leder Eivind Helle hadde helt kontrollen…

I det 45 minutt ble igjen Daniel spilt gjennom og skjøt fra kanten av 16 meteren, ballen fikk en liten sprett og satte Ålgård keeper helt ut av spill. Hana gikk til pause med ledelse.

Andre omgang ble det skiftet mange spillere på begge lag, det preget en del av kampen, Hana var et par hakk bedre en Ålgård som fikk svært lite, det bør trekkes frem at de 4 bak hadde full kontroll på på Ålgård spillerne, dommeren kom mer og mer i fokus og delte ut 5 gule og et direkte rødt til Hana spiller Kristian Hetland, er spent hva som kommer frem i rapporten, for dette skjønte publikum lite av. Det ble ikke flere mål og Hana vant fortjent 2-1.

Hana IL leder G19 1 div.