Ny Jr. og keepertrener på plass.

Junior laget har endelig fått trener på plass, dette er Nezir Ohran som har flere års erfaring som keeper i toppfotballen. Han har også uttak på det bosniske A-landslaget. Han har vært brukt som keepertrener på diverse kretslag, og jobbet med keepere også i Sandnes Ulf. Han har vært innom flere klubber som trener i aldersbestemte lag, og kommer nå inn fra hovedtrenerrollen på Ålgård sitt G-19 lag. Han innehar også UEFA-A lisens.

Hovedtrener Fabian Hovland har følgende å si: Jeg er veldig glad for å få Nezir inn i trenerteamet, og han kommer til være en kjemperessurs for den unge spillergruppen, og ikke minst keeperne i klubben. Det var en viktig brikke for oss å få på plass, og vi sikrer også en naturlig overgang for juniorspillerne våre inn mot et A-lag. Jeg er meget fornøyd med at klubben har klart å få inn de ressursene vi ønsket, og jeg føler meg veldig trygg om veien fremover med et så sterkt trenerteam. Kenan har også vært en svært god støttespiller og sparringpartner for meg så langt. Nå er det så mye engasjement både på A-laget og i klubben. Det eneste som gjenstår nå er å få åpnet treninger, og forhåpentligvis kamper også snart.👍

Vi er også veldig glade for å ha fått på plass 2 viktige spillere i Livar Solberg og Pi Kyaw, Pi er en liten magiker på små flater, og en spiller som det bare er deilig å følge med på i kamp. Ellers en veldig snill gutt som allerede er godt likt i garderoben. Ekstra deilig er det at han er signert fra naboklubben Austrått.

Livar er en litt annen type. En spiller med duellstyrke, og god fysikk, som også leser spillet glimrende og er flink til å bryte opp når motstander har ball. Overrasket både trenerteam og spillergruppe på fysiske tester så langt. En vinnerskalle som kan bekle flere av de defensive rollene. Kommer sist fra spill i FGI, men hr også en fortid i Sandved IL, sammen med vår egen Simen Stokka.