Sterk snuoperasjon, når juniorlaget igjen vant!

Onsdag 16 september møtte Hana IL jærlaget Klebe i 5 serierunde på Hanabanen.

Hana IL startet med følgende 11 spillere i en 4-3-3 formasjon: Nicolai i mål, forsvarsrekken med Mio, Tobias, Christer og Steffen. De 3 midtbanespillerne var Anton, Adam og Casper, de 3 angrepspillerne besto av Bjørn, Mathias og Marius. Kampens dommer var Øystein Paulsen fra Tjensvoll FK, som forøvrig dømte godt.

Første omgang startet ganske jevnt, men det var  Klebe som laget kampens første mål da angriper Svein Tore Havrevold, som fikk stå helt umak ert i målområdet å heade inn 0-1 etter hjørnespark. (25 min) Etter målet hadde Hana IL to 100% sjanser og hadde mulighet til å snu kampen, i stedet økte Klebe til 0-2 ved Steffen Ask etter nytt hjørnespark (36 min). Pauseresultatet var litt ufortjent 0-2, store sjanser teller ikke, men preger ofte kamper.

Hana treneren er fra Glasgow og kan ha høyt temperament og har nok varmet ørene til juniorspillerne. For det var et langt bedre lag, og langt bedre spill de siste 45 min. Så det var helt fortjent at Jørgen Ramsdal styrte inn ballen med hode etter 57 min. Nå var plutselig kampen helt åpen igjen, og vi fikk bekreftet at å «lede» 2-0 er farlig. For nå ønsket Hana»s spiss Marius å vinne denne kampen, to meget sterke prestasjoner der han driblet av flere Klebe spillere gjør at han først utligner til 2-2 etter 75 min, og blir matchvinner etter en flott stikker fra Casper i det 85 minutt.

I andre omgang var det mer spill og midtbanen ble benyttet, det ble spilt alt for ofte lange baller i bakrom fra forsvars rekken, som ble for lett å lese fra Klebe sine forsvars spillere. Nå har laget vunnet samtlige 5 kamper og topper med 15 poeng foran Hundvåg og Sola med 12 poeng. Troppen er stor, noe som er meget positivt, og selv om  en foretar et par bytter, så blir ikke laget svekket.

Skal en trekke frem noe annet positivt, er at det igjen er rundt 100 tilskuere på kampen, så takk til alle tilskuerne som møter kamp etter kamp!

Tabellen G19 Hana IL